Kan man överdosera glukosamin?

Kan man överdosera glukosamin?
Vår labbe 8 år har just fått diagnosen artros i haslederna och rekommenderas glukosamin. På föreningens hemsida görs reklam för "Seraquin" som också innehåller glukosamin. Överdoserar vi om vi ger både och? Och hur är det med omega 3, bör detta läggas till i kosten så som en del rekommenderar på hemsidan?

Hej
Der er ingen undersøgelser der tyder på, at man nemt overdoserer med glucosamin. På den anden side er der ingen grund til det, faktisk kan man efter tre ugers dosering sætte hunden på halv dosis, da dette har vist sig at være tilstrækkeligt. Så jeg synes, at du enten skal forsætte med det glucoaminpræparat du bruger nu, eller skifte til et andet.
M.h.t. omega 3 er det vist at med tilsætning af umættede fede syrer til foderet i det rette forhold vil der være en antiinflammatiorisk (betændelsesdæmpende) effekt. Jeg kan ikke anbefale alene at tilsætte omega 3, men derimod at I finder et produkt hvor der er det rette forhold mellem de umættede fede syrer. Dette kan I iøvrigt også finde i et arthrosefoder.
Venlig hilsen
Dyrlæge Peter Weis, Virklund Dyreklinik, Silkeborg, Danmark

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer

Bloggarkiv

Länkar

-

Etikettmoln

-